handige harry meets handige harry!!! Eindelijk ;) - Reisverslag uit Latakia, Syrië van Sanne Rijswick - WaarBenJij.nu handige harry meets handige harry!!! Eindelijk ;) - Reisverslag uit Latakia, Syrië van Sanne Rijswick - WaarBenJij.nu

handige harry meets handige harry!!! Eindelijk ;)

Door: Zoelie en Ruud

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 November 2010 | Syrië, Latakia

Lieve mensen! Sorry voor het niet up to date houden van de site en het warrige verhaal.......... Snor hierbij mijn excuses!
Ga vandaag beter mijn best doen en ik zal Mr. Ruud vragen om de tekst aan te vullen en leesbaar te maken.

Inmiddels zijn we alweer een weekje samen in het prachtige Syrie!! Maar ik zal even de highlights van mijn ervaringen alleen geven!
* Visum perikelen bij de grens van Turkije - Syrie! Ik kreeg geen visum op de plek waar ik de grens over wilde en werd terug gestuurd en naar een plek een paar 100 km verderop verwezen.Ik had stress joh, ik dacht ojee straks ben ik te laat in Damascus...! In Gaziantep werd gezegd: 'Miss you need a visa, you can't get a visa at the border'. Na wat onderzoek bleek het discutabel en heb ik de reis gewaagt en ik ben de grens over!!
* Op weg naar een hotel in de stad Gaziantep werd door de buschauffeur gestopt bij zijn voordeur en werd ik voorgesteld aan zijn vrouw en baby (ik was de enigste passagier in de bus om 2330u) Heb hier uiteindelijk een nachtje geslapen!
* In Aleppo hebben ze de beste FRUITJUICE!! heerlijk!!
* In de bazaar (soukh) van Aleppo ben ik ten huwelijk gevraagd. NO NO NO: mijn vriendje komt over 2 dagen naar Damascus!!!!!!!!!!!!!!
* Met een syrische homo gepraat in de bazaar van Aleppo. Liet hem een foto zien van mijn Grande Familia. Ward je mocht wel een keer langs komen ;)
* Ik was op tijd op het vliegveld!!!!! WAS GEWELDIG OM RUUD WEER TE ZIEN!!!!!! ERG GAAF OM NU SAMEN OP PAD TE ZIJN EN SAMEN SYRIE TE ONTDEKKEN!! DAARBIJ IS HET LEUK OM ELKAARS BLUNDERS EN STOMME ACTIES TE ZIEN. HAHA!!
De eerste 2 dagen samen in Damascus rond gebracht. Syrische mensen zijn echt modern en het is echt niet alleen maar zand en kamelen!!! Op bepaalde vlakken helemaal niet wat we ervan verwacht hadden! Na twee dagen Damascus hadden we het plan om naar een klooster te gaan in de bergen. Echter op het busstation hebben we deze plannen maar op het laatste moment veranderd haha!! Aan planning voor zover we die hebben, houden we ons niet echt. We werden zo dik afgezet voor de bustickets naar het klooster dat we maar ergens anders heen zijn gegaan, Hama! Daar zijn we twee dagen geweest. De eerste ochtend liepen we rond en kregen een koffie aangeboden van een meneer die daar rondliep. Hij wilde ons tevens wel wat van de stad laten zien.. okee dat is goed. Eerst gestopt bij een liquorstore en onze eerste Heineken gedronken! Nadien stopte hij bij een restaurant en kregen we een super uitgebreide lunch!! HEERLIJK!!! Nadien een vriend van deze meneer opgepikt en bij hem thuis nog een thee gedronken. In Damascus ook nog biris gedronken, uit Libanon! Het gemakkelijkste te krijgen in de christelijke buurten, die in elke stad wel ergens is. Ze zijn niet overal te krijgen maar smaken goe!
Vervolgens ging onze reis door naar de middenlandse zee (tartus) en hebben t erover gehad of een isolatie kip bestaat! Wie kan t ons vertellen?? Op weg naar Tartus het welbekende Crac des Chevaliers gezien. Indrukwekkend was het zeker! Op de terugweg moesten we op de highway een dolmuss zien te krijgen. Er stopte echter na 2 minuten al iemand die ons naar de afslag tartus heeft gebracht en geholpen heeft met het stoppen van een taxi die ons naar een hotel kon brengen.
De mensen (moslims) hadden hier afgelopen vier dagen holiday. Vergelijkbaar met de kerst voor Christenen. Dit betekend dus overal mensen in nette kleding. Wij daar in tegen liepen erbij (in hun ogen waarschijnlijk) als zwervers, onze geur is natuurlijk wel top! Maar wij dragen daarentegen geen glittersEn de muziek................. WHAAAAAA VERSCHRIKKELIJK!!! Werkelijk verschrikkelijk! We kunnen er al goed op dansen... Helaas is Sanne haar Ipod verloren in Turkije dus dit betekend dat ik er in de bus en degelijke niet aan kan ontkomen!

Gisteravond in latakia aangekomen ook een plek aan de zee. Toen we aankwamen hadden we iets van de eerste beste betaalbare plek gaan we slapen.. Nou het hotel is goedkoop en heeft zijn beste tijd gehad kapotte muren, overal troep enz maar prima kunnen slapen! Vandaag op het strand gezeten met biertjes erbij!! Heerlijk!! Zojuist nog een mooi avontuur gehad. We liepen samen over straat toen een kapper ons naar binnen trok. Deze man is waarschijnlijk de plaatselijke dorpsgek.. Eerst heeft hij Ruud zijn mooie rode baard geschoren en zijn haren mooi gekamt inclusief fohn behandeling.. Sanne zat mij fijn uit te lachen (en terecht!)maar toen ik zei dat Sanne aan de beurt was ontkwam ze er niet aan. De schaar is in het haar gegaan en Sanne heeft vanaf nu een prachtige bloempot kapsel MET pony..;) Ze is er zeer blij mee!! Tja........
Nou lieve mensen dit was het weer! Wij vermaken ons heel goed! Syrie is echt gaaf!!! Bedankt voor jullie reacties en tot de volgende keer!!

Kus en liefs! Sanne en Ruud

Hoop dat het beter leesbaar is deze keer!! ;)

  • 20 November 2010 - 17:39

    Eef:

    Hee Sanne en Ruud,
    Leuk verhaal weer en goed te lezen dat het allemaal goed gaat. Isolatie kip...nee nooit van gehoord dus daar kan ik jullie niet mee helpen. Hier begint het steeds wat kouder worden, volgende wewek wordt de eerste sneeuw alweer verwacht. Verder hier alles rustig. Veel plezier nog..
    liefs

  • 20 November 2010 - 18:55

    Marja:

    Isolatie kip....???? Tja, zou toch een vrouw met snor daarover vragen!
    Prachtig verhaal weer zoelie. Geniet samen van jullie mooie reis en een foto van jou bloempot kapsel zou te gek zijn!!!!
    Kuske...

  • 20 November 2010 - 19:09

    Manja:

    Mooi! Weer een berichtje! Fijn dat het goed gaAt.., maar ik had niet anders verwacht! Nog een fijne reis daar samen!

    PS: een isolatie kip: een goed geisoleerde caravan, meer kan ik er niet van maken en google ook nie.

  • 21 November 2010 - 08:11

    Lonny:

    Uit jullie verhaal een land om in gedachten te houden. Leuk om te lezen en dat het jullie goed gaat.
    Geniet samen.
    Isolatie kip: zoals Manja zegt of kip in een braadzak?
    Groetjes uit Lind

  • 21 November 2010 - 09:10

    Anny:

    Ha Sanne en Ruud,

    Ben benieuwd naar je nieuwe kapsel. Laat Ruud maar een foto meebrengen als hij naar huis komt, dan kunnen we hem ergens publiceren?
    Isolatie kip???
    Geniet nog van julie reis samen.

    Groetjes en kus Anny en Jan

  • 21 November 2010 - 17:24

    Ankatanka:

    we willen foto's van de bloempot zien!

  • 21 November 2010 - 17:37

    Zoelie:

    een echte rechte pony.... YAHOOO!!! Is echt weerzinwekkend! Maar Ruud zegt dat hij me evengoed nog mooi vindt ;)

  • 22 November 2010 - 08:20

    Loes:

    Heey Zoelie...
    Hahaha ik bin beneejd noar ow bloempotkapsel..Och ja t zal ow lichtig stoan en zo niet dan wurde tenminste nie mer ten huwelijk gevroagd dur rare mannen allien dur Ruud want den viend ow nog steeds antrekkelijk..hihi
    Klinkt wel wel prachtig allemoal!Bin nou alwer beneejd noar de volgende avonturen!!
    XXX

  • 22 November 2010 - 08:39

    Marijke:

    Hoera, deze aflevering van de wilde verhalen van Ruud en Sanne zijn weer eens super mooi en vermakelijk! Geniet ervan daar samen! Hier alles redelijk normaal, Olga is aan het werk bij oudjes in de thuiszorg (van kattenvrouwtjes tot hippiestellen), Carmen druk met werk en school (net als ik maar dan zonder werk) en Q is aant promoveren alweer drie weken. Ik vind dat met die kip wel iets voor een suprise, mochten we dat ooit nog doen met 't huis:P
    xx

  • 22 November 2010 - 12:39

    Rosanne:

    Een pony???Ai nu moet je wel een foto erop zetten!
    Maar jullie zijn goed bezig bij de locals.

    Geniet ervan samen

    x Rosanne

  • 22 November 2010 - 21:37

    Angèla:

    Hahaha, wil graag een nieuwe profielfoto van jullie huidige look... Het klinkt alsof jullie samen een avontuurlijke tijd beleven. Met de isolatie kip kan ik je niet verder helpen, de bovenstaande antwoorden lijken voldoende gesprekstof te bieden. Veul leut nog, maar dat zal wel goedkomme! xx

  • 23 November 2010 - 14:00

    Jolien:

    Yeah!
    Daar zijn ze toch, samen!
    Wat een feest om jullie chaotische maar gezellige reisverhalen weer te lezen.
    Het klinkt erg leuk, volgens mij hebben jullie weer ouderwets lol samen en genieten jullie volop!
    Ga zo door zou ik zeggen!!!
    xx Lien

  • 23 November 2010 - 17:03

    Lenny:

    Ha!
    Schitterend verhaal!! Ben erg benieuwd naar jullie kapsels! Geniet ervan met z'n tweetjes!!
    x

  • 23 November 2010 - 17:43

    Rocky:

    Haha, wat een verhaal weer. Gaat aardig lekker daaro met ongeplande dingen doen! Ik had ook wel een fotootje verwacht van jullie coupes (Sanne, ik weet dat jij best een foto erop kunt zetten, dus geen smoesje dat je niet weet hoe dat moet ;)) En by the way, twee keer handige harry, optimaal!
    Ik kan jullie misschien wel vertellen wat een isolatiekip is. Kom er later nog wel eens op terug.
    Veel leut samen!
    xx

  • 24 November 2010 - 03:22

    Mendy:

    Goed bezig jullie! Blij dat de avonturen niet minder vreemd worden nu Ruud van de partij is. Gegarandeerd leesplezier ;). Enjoy!
    xxx

  • 26 November 2010 - 01:29

    Nanette:

    Heey Sanny & Rudy,
    Wat een verhalen zeg! Echt geweldig. Ben heel erg benieuwd naar dat bloempotje van je Sanne! En wel jammer Rudy, dat die 'waarschijnlijk-oh-zo-mooie' rode baard er nu af is!!
    Maargoed.. Je hebt nog even en ik neem aan dat jullie die plaatselijke dorpsgek niet meenemen naar de volgende plekken ;)
    Geniet ervan en pas goed op elkaar!
    Brazaaaa, Nanette

  • 28 November 2010 - 17:02

    Rocky:

    Hej zoelie, ik weet dat je het mega/rete/richtig/druk hebt met de raarste belevenissen meemaken, maar wil je zo snel mogelijk je lootje inleveren (heb je een mail van gekregen in je mailbox) voor verjaardagscadeautjes van MUT? Dank u!
    xx

  • 29 November 2010 - 09:56

    Sarah:

    Ik kan niet wachten om je bloempotkapsel met pony te zien!!!
    Goed om te lezen dat jij en Ruud op 1 lijn zitten qua reizen. Ut kumt zoals ut kumt en we zien wel! Dat zorgt voor skonne verhalen.
    Have fun saampjes.
    x

  • 30 November 2010 - 09:46

    Anske:

    He sanne en ruudje.
    ik heb vandaag mijn laatste werkdagje dus dacht...ik zal eens een berichtje achter laten.
    ik wil jullie via deze weg bedanken voor de super fijne samenwerking en vooral het plezier wat we hebben gehad. Misschien dat we elkaar nog eens ik lierup tegen komen.
    Nog heel veel plezier op de ontdekkingsreis. Het zijn iig allemaal spannende verhalen.
    liefs anske

  • 01 December 2010 - 14:20

    Ties:

    Vrinden!
    Ik had eigenlijk wel verwacht dat je je een mooie moustache zou aanmeten, maar goed, met een goeie pony En bloempot kun ook thuiskomen!
    Ik zeg: go with the flow en ik hoop dat er dan nog meer van zo'n schitterende rariteiten mogen volgen.
    Kousenband!

  • 03 December 2010 - 18:44

    Sinterklaas:

    Lever je lootje in, anders krijg je met de roe!

  • 13 December 2010 - 17:29

    Yvonne:

    Hee Sanne, we hebben al weer een tijdje geen verhaal meer kunnen lezen. Geen avonturen meer meegemaakt of gewoon te veel avonturen en daardoor geen zin om achter de computer te zitten (waarschijnlijk het laatste)!
    Heel veel plezier in ieder geval in het midden Oosten en geniet er nog even van samen. Wanneer komt Ruud weer naar Nederland?? Ook de groetjes van Pierre en Truus (ik ben daar nu).
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

AVONTUUR!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 59540

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 02 November 2012

China

11 Oktober 2010 - 28 Maart 2011

Moslima in de dop?!

10 Mei 2010 - 09 Juni 2010

3x is scheepsrecht!

01 November 2009 - 15 December 2009

Back to India....

15 Oktober 2008 - 16 Januari 2009

Vakantie Nepal / India

26 Januari 2004 - 17 Juli 2004

Stage in South Africa

Landen bezocht: