Laatste - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Rijswick - WaarBenJij.nu Laatste - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Rijswick - WaarBenJij.nu

Laatste

Door: Zoelie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo!!

De laatste update van ons samen hier op reis! De laatste updat was in Siem Reap waar we de slaap/nachtbus hadden naar Kep. De bus waarmee we gingen was een gammel ding. We lagen achter in de bus en het raam naast ons was zwart plastic. Echter goed kunnen slapen en zo kwamen uitgerust aan in Kep waar we direct een bootticket hebben gekocht naar Rabbit eiland. Het was een tocht van 20min toen kwamen aan op het mooie eiland Rabbit (koh Tonsay). Al snel vonden we een ' mooie' hut om in te overnachten. Er was geen douche, dus hebben we ons 3 dagen gewassen uit een ton met water waar we tevens onze wc mee moesten spoelen, heerlijk! Weinig keus was er omdat er maar 5 families zijn die hutjes verhuren en dus ook maar 5 restaurants. Deze dagen bestonden uit lekker in de zee liggen, boekje lezen, 1x een ronde over het eiland lopen (2 uur) en biertjes drinken in de avond! Heerlijk dus! GOed uitgerust van het vele reizen van afgelopen tijd. Het leven van een backpacker is best wel zwaar hoor :) Op het eiland zijn ook niet heel erg veel toeristen dus dat is ook wel fijn. Na drie mooie en relaxte dagen zijn we terug gegaan naar Kep waar we helaas 1 avond/nacht moesten blijven. In kep is helemaal niets te doen en niks aan. Ook onze kamer was niet optimaal want vanuit de badkamer kwam een rioollucht waar je van omviel. Zoelie is nog boos naar hotel mensen gegaan om zich te beklagen maar meer dan een deo fles leeg spuiten deden ze er niet aan; de lucht was na 5min weer terug! Zelfs in de nacht is Donna er wakker van geworden (kun je nagaan).. Nadat we wakker werden in Kep city zijn we de bus ingegaan richt Phnom Penh, klein reisje van 5uur maar. Hier niets meer gedaan, in de avond een biertje gedronken en alle straat(kinderen)verkopers vriendelijk nee verkocht voor al hun troep die ze willen verkopen. Donderdag (gisteren) zijn we gaan vliegen naar Bangkok ,de vlucht was kort en goed verlopen. In Bangkok was toen we landen veel regen en onweer maar toen we in de stad aankwamen was alles weer droog en warm. Slaapplek gezocht en de stad ingegaan en bij een kroeg gaan zitten waar ze live muziek hadden. Na enkele biertjes kwam er een zwerver naast Hans staan, met een beker in zijn hand en vroeg om geld. Nadat Hans had gezegd geen geld te geven, kwam daar snuggere Donna om de hoek en wilde bier in de beker van de zwerver gooien (donna had niet opgelet)... De zwerver schrok ervan en trok zijn beker weg omdat dit toch alleen bedoeld was geld en geen drank! Leuke avond waar we ook veel aparte mensen hebben gezien, veel oude mannen met thaise vrouwen, zatte mensen die liggen te slapen op het terras of bij de politie op de stoep. En wanneer Donna 1min naar de wc gaat en Hans zit ff alleen op het terras, probeert al een Thaise vrouw naast hem te komen zitten.
Vandaag stond de dag in het teken van shoppen, aangezien Zoelie komende week dinsdag begint met.... mediteren!! Voor wie het interesseert dit is de website: www.fivethousandyears.org
Een klein stukje van het programma.. Iedere dag om 5uur opstaan, niet meer dan 2 maaltijden per dag (de laatste om 11.00 in de ochtend) geen persoonlijke spullen, helemaal in het wit gekleed en dit voor 7 dagen!! Zoelie weet niet zo goed wat ze moet verwachten dus ze houdt jullie op de hoogte na de cursus! Dus vandaag opzoek naar witte kleding. Bijna was er roet in de meditatiecursus gegooit want Zoelie werd vanmiddag bijna aangevallen door een duif... nou ja ze sprong 6 meter achteruit toen een duif omhoog vloog 3 meter van haar vandaan, later op de dag zou dit zich nog een keer voor doen. Zoelie heeft sowieso echt een handige harry dag vandaag.. Hans is zijn laatste inkopen aan het doen en zorgt ervoor dat Zoelie niks gebeurd vandaag. Zojuist komen we af van een Thaise massage, nou eens maar nooit meer voor ons! We lagen ons allebei kapot te zweten terwijl ze ons kraakten, halverwege mochten ze onze reeds natte zweet voeten onder handen nemen.. Morgenvroeg vliegt Hans terug naar Holland op naar de carnaval (verdorie het is niet eerlijk)!! Zoelie gaat na het afscheid op het vliegveld door naar Chiang Mai om 7 dagen de meditatie cursus te doen. Vervolgens zal het plan zijn om een duikcursus te gaan volgen op een van de eilanden in Thailand. 28 maart vliegt Sanne weer naar huis toe!!

We hebben weer een mooie en gave tijd gehad met zijn tweetjes en gaan vanavond er nog samen van genieten!
Iedereen veel plezier met de carnaval en tot snel weer!!

Grz Sanne en Ruud

• 04 Maart 2011 - 13:45

Manja:

Keurig!
    Ben benieuwd wat je van die meditatiecursus vindt.. Heb er een keer over nagedacht, maar je mag niet roken en daar hield het voor mij op :) Volgens mij ga je kapot van verveling (denk dat je ook niet mag praten), maar misschien kom je wel als herboren terug!!!
    De nieuwe wazige hippie sanne haha!
    Succes, hoop dat je het volhoudt.. Ik ga me zo omkleden want vanavond begint de carnaval in ehv Al!!!!
    dikke kus en ruud, een hele fijn reis!!

• 04 Maart 2011 - 20:54

Jolien:

Gaaf! Mediteren!
    Ik word er al foes van als ik er alleen al aan denk maar oké, lekker hippie inderdaad.

Ruud, goede reis terug naar huis, misschien zien we je nog wel in Tienray de komende dagen en Zoelie, geniet van je cursus en het duiken (zeker doen!!!), tot snel vrouwke, het is weer voorbij gevlogen!!

xx Lien

• 05 Maart 2011 - 09:15

Zoelie:

Iederien enne te gekke carnaval gewenst, ik zal an ollie denke as ik ien de bus noar Chiang mai zit! Onee gullie zzied nou al an ut zoepe... veul plezier bej de zoepkoel / parade.... DAMN!!!
    Ruud is vanochtend vertrokken helaas!!
    Kus!!

• 07 Maart 2011 - 10:39

Rosanne:

Wauw dat je met zoveel eenvoud helemaal tevreden bent....ik vind jullie stoer..
    En Donna boos...haha dat had ik willen meemaken.
    Phoe de reis zit er bijna op, maar het zwaarste gaat nog komen...mediteren succes! En veel plezier met duiken

x Rosanne

• 08 Maart 2011 - 22:56

Ruud:

Donna,Zoelie,Schatje!!

Je eerste echter dag mediteren is van start gegaan, de klok van 5uur in de ochtend is gegaan! Heel veel succes, heb er al het vertrouwen in dat je de week vol gaat maken. We hebben er nog op geproost met de carnaval!!

X Ruud

• 10 Maart 2011 - 08:10

Loes:

hey Sanne..

Spannend zeg..Wij hebben er dinsdag ok nog enne op ow meditatie gedronken..Weliswaar nie um 5 uur ien de ochtend mar gewoen um 11.oo uur s'merges..
    Succes..Ik hoep dat t ammel mitvalt en nie as zon halve terugkomme woh!!!
    XX

• 13 Maart 2011 - 14:25

Manja:

Motte nog ien of twie dagen?? Volgens mien berekeningen komde merge als herboren het klooster uutgewandeld. Ik denk dat ik gek zuj wrruh. Tamara hed ut ok ennuh kier gedoan, die was blie dat ze het haj gedoan. Mar dat is ok al en hippie die over het leven noadenkt enzoe..
    Geej misschien ok wel noa merge..
    Dikke kus en vanaf mien kamertje: sterkte, ut is nog mar efkes! (nie dat ge ut kunt lezen, mar misschien vuulde de straling tijdens het mediteren..)

• 14 Maart 2011 - 14:09

Mendy:

Verhaaltje gemist geloof ik. Dacht hier al het meditatieavontuur aan te treffen! Mooi dat je het overleefd hebt Zoelie. Nu snel naar de eilanden, eten, drinken en vooral heul veul praten ;).
    Enjoy de laatste weekjes! Enne Hanzel, welkom thuis (beter laat dan nooit)!
    xxx