Kilometer vreters arriveren in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Rijswick - WaarBenJij.nu Kilometer vreters arriveren in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sanne Rijswick - WaarBenJij.nu

Kilometer vreters arriveren in Cambodja

Door: Zoelie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Februari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ha hardwerkende trouwe volgers van de site!!!!! Jetz eine neues story von Herr Hans und Fraulein Donna aus Kamboschka!

Na de laatste mail zijn we naar de 4000 Islands gegaan met de nachtbus. Dit was heel relaxte reis waar we mooi konden slapen in ons bedje. We werden dan ook net voor aankomst wakker waar we direct in een andere bus konden stappen. We zijn vervolgens uitgestapt waar we naar eiland konden gaan waar niet iedereen heen gaat Don Khong. De bootreis was 10min en konden we opzoek naar een slaapplek. Vervolgens fiets gehuurd en het hele eiland in een middag kunnen zien. Was wederom leuk en in de avond we hebben relaxt een biri gedronken. Was een opluchting om even niet tussen de toeristen te zitten.. In de ochtend zijn we vervolgens naar een ander eiland gegaan Don Det, hier komen meer toeristen naar toe en dat was ook wel te zien. Ze noemen dit ook wel een party eiland, al viel dat reuze mee. Wel overal een happy menu, maar dat is niet aan ons besteed. De eerste dag hebben we ervoor gekozen om lekker op het strand te liggen en te zwemmen, heerlijk!! Was ook veel te warm om iets zinnigs te doen. Onze sportlichamen zijn mooi bruin (rood)geworden! We sliepen in een houten huisje waar we in een hangmat konden liggen met uitzicht op de rivier, heel relaxt. Hier hebben we in de avond biertje gedronken met muziek erbij! De dag erna gaan lopen naar een ander dorp op het eiland en naar een waterval gegaan. Onderweg wat gedronken en een pizza gegeten. De waterval was heel mooi en iets verderop hebben afkoeling gezocht in de rivier.Bij terugkomst nog in de rivier gezwommen bij ons huisje en op een klein eilandje gezeten en in de avond in de hangmat gelegen! De dag erna stond de reis naar Cambodia op het programma! Aangekomen bij de grens mochten we tot 3x toe extra dollars betalen (hund zien ut!!)aan de douane die rechtstreeks in hun eigen zak ging. Ook was er een nederlandse jongen die geen geld had en zo niet grens over kon want deze jongen dacht dat die wel met papa zn credit card kon betalen... Nou wij dachten we geven hem maar 10 dollar anders kan die niet verder. Hij nam het geld aan en zei niets eens een bedankje ofzo of ik betaal jullie later terug of misschien drinken we later een biertje, helemaal niets (hij moest ook naarhnom Phen net zoals wij). Maar goed na een paar uur konden we dan gaan Phnom Phen toe. Echter na 5min kwam iemand er achter dat die zijn paspoort kwijt was, helaas voor hem. WIj denken dat hij te veel happy shakes heeft gehad :) IN de avond kwamen aan en met de tuk tuk zijn we naar een schoon hotel gebracht.
Na een frisse en verdiende douche zijn we eerst gaan pinnen... Zoelie dacht dat er Cambodia geld in zat en probeerde 600.000 riel te pinnen maar die hadden ze niet, 40.000 was ook een probleem, dan maar 4.000 maar ook dat was geen succes. Toen kwam Hans met het idee misschien zijn wel us dollars... Een poging van 200 lukte wel en ja het waren us dollars. stel je voor.... 4000 US dollars!!
In de avond nog wat gegeten en een Cambodia (angkor) biri gedronken. In de nacht om 2.45 heeft Hans gerpobeerd Champions League te kijken maar viel al snel in slaap maar heeft wel de 2 goals gezien die in de wedstrijd vielen. De dag erna zijn we naar de S21 school (tuol sleng museum, rode Khmer) geweest heel indrukwekkend.Dit is een school die door de Khmer Rouge is gebruikt als verhoor / martel huis. De foto's van de mensen zijn bewaard gebleven. De Khmer Rouge maakten van iedereen die binnen kwam een foto en vaak ook daarna als iemand het niet gehaald had. Er zijn daar zo'n 17000 mensen in dat gebouw vermoord geweest of uiteindelijk dood geschoten op de killing fields. Vervolgens naar de killing fields geweest waar de massa graven lagen.
In de avond relaxt aan gedaan want Zoelie was erg moe.
's avonds wat gegeten en heerlijk ijsje als toetje! In de nacht weer een poging gedaan om voetbal te kijken maar zonder succes (zoelie niet natuurlijk!).
De dag erna zijn we met de bus naar Siem Reap gegaan, 6 uurtjes bussen dus dat viel allemaal mee. In de avond biertjes gedronken en in de nacht heeft Hans een poging gedaan om te kijken of Ajax erop was maar helaas. Ook Zoelie was wakker want die dacht dat er een slang op bed lag...??? We zijn vredig verder gaan slapen. Vanochtend 'vroeg' opgestaan om tempels te gaan zien in Angkor Wat dat ligt zo n 5km hier vanaf. Op de fiets zijn we heen gegaan en hebben 3 tempes bezocht. De een was mooier dan de ander maar het was leuk om heen te gaan. Helaas is de zonnenbril van Zoelie stuk gegaan, nummer 4 in 5 maanden!! Vanavond gaan we met de nachtbus naar naar Kep toe waar we 3 dagen op het strand gaan liggen. Vervolgens zullen we 3 maart via Phnom Penh vliegen naar Bangkok! Dit is handiger omdat zoelie dan een visum rijgt voor een maand ips van 2 weken (ze blijft nog 3.5 week en hoeft dan geen visa run te maken).

Hopelijk alles goed daar met jullie tot de volgende keer weer!!

Grz Sanne en Ruud

• 25 Februari 2011 - 09:44

Jolien:

Ha liefjes!
    Wat een gezelligheid daar toch.
    Ik lees biertjes, drankjes en relaxen!
    Super super!

Wat een draak van een verwende Hollender daar aan de grens, bedankt voor de 10 dollar en baai baai, zo werkt het niet toch!?

Hier alles druk bezig voor de carnaval, vanavond Truujebal en morgen receptie van Prins John en Prinses Jeannette dus we kunnen er weer tegenaan dit weekend!

Tot snel en geniet samen maar lekker!
    xx Jolien

• 25 Februari 2011 - 10:54

Marijke:

Hoi!!

Dat klinkt wel goed daar, het leven in het oosten! Krijg er altijd erg veel zin in om te reizen. Jullie verhalen zijn zo mooi beeldend dat je er helemaal in zit!

Veel plezier nog in PP en Bangkok!
    liefs, Marijke

oh, en hier kregen we een brief van Bolt, dat hij het huis gaat verkopen en dus alle tijdelijke contracten niet verlengd worden (lees: Manja en Quint). De kamers die leeg komen worden niet opnieuw verhuurt (lees: Olga en tzt ook Carmen als ze gaat studeren). Zitten we dus nog saampies in het huis vanaf september!

• 25 Februari 2011 - 11:24

Manja:

Geniet er nog maar van daar!!!
    dikke kus!

• 25 Februari 2011 - 14:37

Marja:

Haha, het woord Biri komt wel vaak voor in jullie verhaal, goed bezig!
    Vanavond gaat mama March ook weer voor het eerst een biertje scoren op het truujebal, we zullen er ook eentje op jullie drinken!
    Kuske....

• 25 Februari 2011 - 17:14

Rosanne:

Natuur, cultuur en biri :)
    KLinkt heerlijk!Komen jullie samen terug of Sanne ga jij nog alleen verder?

Enjoy

x Rosanne

• 25 Februari 2011 - 19:01

Sarah:

Jeetje wat een verhaal. Zoelie wel handig he zo'n typmiep ;) In ieder geval ben ik wel goed op de hoogte van jullie avonturen. Wat hebben jullie het toch goed daar woh en wij maar zwoegen hier. Ach verschil moet er wezen en het is jullie van harte gegund! Veel plezier bij jullie nieuwe ontdekkingen!
    x Sarah

• 26 Februari 2011 - 10:23

Mendy:

Bier en voetbal. Toch leuk op vakantie ;) haha! Jaloers op het warme weer een de stranden. Reizen jullie nou trouwens tot het eind met z'n tweeen of moet Ruud al eerder terug?
    En Zoelie weet je het zeker van dat visum? Ik begreep toen dat je vliegend maar twee weken visum kreeg, via land 3,5?!
    Enjoy de laatste dagen op het strand!
    xxx

• 27 Februari 2011 - 09:27

Loes:

Heey skatties..

Wauw dat klinkt wer zeer goed allemoal!!Vooral die biri's spreken me wel aan..hihi
    En stel ow vur..600.000 dollars opnemen...dan ziede potverdikkie kei riek man!!Gen idee hoeveul un riel is maar 600.000 riel klinkt ok al aardig an de rieke kant en as ik dan leas dat ge ok nog sponsort an uut de hoogte gevalle nederlanders dan denk ik edat jullie vortaan her hans und dame donna genoemd motte wurre..
    En weej vort motte buuge as we ollie teage komme..hihi
    Geniet dr nog van woh en tot snel..
    XX

• 28 Februari 2011 - 05:52

Angèla:

Ha zoeplep!!
    Zo te lezen is er een en al gezelligheid, drankjes, zon en zo nu en dan een bietje cultuur. Klint als een heerlijke tijd daar... Voor ons is het feestje alweer voorbij, het was ook super!! Nu zijn we klaar voor een biertje tijdens de Carnaval die voor de deur staat ALAAF. Heel veel plezier Hanzel und Donna, xx Anjzke
    P.S. wat een asociale k*t Hollander zeg...